SYSTEM OŚWIATOWY MIASTA
OŚWIATA - PODSTAWOWE PARAMETRY
73
Liczba dzieci objętych nauczaniem przedszkolnym
86%
Współczynnik skolaryzacji przedszkolnej
Wskaźnik określa stosunek liczby dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w wieku 3-6 lat w ogólnej liczbie dzieci w tym wieku.
19,56
Średnia liczebność oddziałów w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa ilu uczniów przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.
2,91
Średnia liczba etatów nauczycielskich na oddział w SP
Wskaźnik określa ilu nauczycieli przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.
176
Liczba dzieci w szkołach podstawowych
81%
Współczynnik skolaryzacji w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa jaki odsetek dzieci objętych obowiązkiem szkolnym pobiera naukę w szkole podstawowej.
6,72
Liczba uczniów na etat nauczycielski w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa ilu uczniów przypada na 1 etat nauczycielski w szkole podstawowej.
2,61
Wskaźnik efektywności zatrudnienia nauczycieli
Wskaźnik określa ilu uczniów potrzeba, aby sfinansować 1 umownie liczony etat nauczyciela.
SYSTEM OŚWIATOWY MIASTA HEL W 2022 R.
Jednostką oświatową w Gminie Miejskiej Hel jest Zespół Szkół Ogólnokształcących w Helu, na który składają się:
Przedszkole Miejskie,
Szkoła Podstawowa.
W roku szkolnym 2021/2022 w 9 oddziałach szkoły podstawowej uczyło się 176 uczniów, co oznacza średnią liczebność oddziałów na poziomie 19,56.
17 uczniom ZSO w Helu przyznano stypendia za wyniki w nauce.
Organizacja szkół i przedszkoli w 2022 r.
Nauczyciele oraz pracownicy administracji i obsługi
51
Liczba zatrudnionych pracowników ogółem w roku szkolnym 2021/2022
34
Liczba zatrudnionych nauczycieli w roku szkolnym 2021/2022
17
Liczba zatrudnionych pracowników administracji i obsługi w roku szkolnym 2021/2022
Kadra nauczycielska oraz pracownicy administracji i obsługi
Kadra nauczycielska wg stopnia awansu zawodowego w roku szkolonym 2021/2022
Rok szkolny 2021/2022 był ostatnim rokiem obowiązywania dotychczasowego systemu awansu zawodowego nauczycieli. W lipcu i sierpniu 2022 r. wprowadzono nowe przepisy prawa, obowiązujące od 1 września 2022 r., na mocy których zostały zlikwidowane dwa stopnie awansu – nauczyciel stażysta i nauczyciel kontraktowy. Zastąpił je status nauczyciela początkującego:
liczba postępowań dotyczących uzyskania wyższego stopnia awansu zawodowego - 2,
liczba nauczycieli, którzy uzyskali wyższy stopień awansu zawodowego - 2.
UDZIAŁ UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PROJEKTACH, PROGRAMACH ORAZ ZAJĘCIACH DODATKOWYCH
W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie szkoły podstawowej wzięli udział w następujących projektach, programach oraz zajęciach dodatkowych:
zajęcia przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty – język polski, matematyka, język angielski, język rosyjski,
,,Narodowy Program Rozwoju Czytelniczego 2.0. na lata 2021 – 2025’’,
Innowacja dydaktyczna „MATLANDIA 5”, „MATLANDIA 6”,
Innowacja pedagogiczna „e-MOC-Ja” – cykl warsztatów profilaktycznych. Cel główny: wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów,
Przygotuj się do Egzaminu Ósmoklasisty z POWTÓRKOMATEM,
udział w ogólnopolskim programie służącym do rozpoznawania poziomu osiągnięć oraz obserwacji postępów w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w obowiązującej podstawie programowej pt. „Diagnoza z Nową Erą” – H. Drewing,
projekt edukacyjny wydawnictwa GWO „Lepsza szkoła”. Udział w ogólnopolskim programie służącym do rozpoznawania poziomu osiągnięć oraz obserwacji postępów w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w obowiązującej podstawie programowej,
Innowacja organizacyjna Koło SZKOLNI NOMADZI,
„Gotowi do drogi” – projekt edukacji komunikacyjnej przygotowującej do samodzielności w ruchu drogowym,
,,Góra grosza’’,
udział w ogólnopolskim programie służącym do rozpoznawania poziomu osiągnięć oraz obserwacji postępów w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w obowiązującej podstawie programowej pt. „Diagnoza z Nową Erą – od badania do rozwiązania” – H. Drewing,
projekt LEPSZA SZKOŁA . Udział w ogólnopolskim programie służącym do rozpoznawania poziomu osiągnięć oraz obserwacji postępów w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w obowiązującej podstawie programowej – S. Grzegorczyk, B. Gregorczyk, I. Zyska,
realizacja zajęć programu „Szkolny Klub Sportowy” dla uczniów – organizator Wojewódzki Szkolny Związek Sportowy w Gdańsku,
projekt „ Rozwój Edukacji Żeglarskiej w szkołach publicznych powiatu puckiego”.